Kitty i stockholm

Det låter verkligen som titeln på en dålig roman, gör det inte xD

Ja goda vänner, så fick jag at last träffa mina sedan innan goda vän Kitty igår, lördag. Hon hade flugit hela vägen upp till stockholm för att se Kiss i fredags och mig fick hon på köpet dagen efter, en smula trött men ack så trevlig och konversant.

För alla er som är vana att höra mig prata som folk så kommer ni att få era hjärtan krossade och malna till stoft då jag är rädd för att fröken i fråga har fått mig att anamma en del influenser från Karlskronitiskan, racksingens så dumt ^^
I alla fall så var det Kittys första besök i den Kungliga Hufudstaden och vad kan inte vara mer passande än en rundtur på stan när en stackars liten småstadsflicka kommer hit och är alldeles till sig över höghusen ;)
Först så möttes vi upp, det utbyttes både kram och hälsningsfraser då vi faktiskt aldrig förr hade träffats o.O Hon hade på sig ett par alldeles underbara skor som jag hade tvingat henne att ha, fast med hennes medgivande förståss =) Sen så bordade vi den fantastiska uppfinningen tunnelbanan, något som jag själv tar för givet men som Kitty stod alldeles hänförd inför... Skämt åsido så åkte vi till Slussen och tog färjan därifårn till Djurgården, där vi spatserade en stund innan vi satte oss ned i gräset och pratade och fotade fåglar. Sedan så begav vi oss samma väg tillbaka till hennes hotel då skobyte var något som man var så illa tvungen att genomföra, jag kan faktiskt förstå henne då hennes stackars små fossingar såg alldeles mörbultade ut =/
Sen bar det av till Gamla stan. Vårt alldeles eget stortorg var minsan mindre än deras o.O Det fick vi båda utstå en del gliringar och puttande för, redan då var vårat humör påvåg mot toppen =)
Slottet var nästa anhalt och därefter bar det av till Stureplan via stockholm marathon, kungsträdgården och biblioteksgatan. Kungsgatan upp och därefter drottninggatan där vi dök in lite snabbt på CUM där Kitty prövade skor, fast där fick man inte fota o.O Fast vi hann med två bilder i alla fall, de lär ju dyka upp på hennes bilddagbok ^^
Sen var kände vi oss verkeligen trötta på den tryckande värmen i stan så vi begagnade oss av Coop Konsums tjänster för att införskaffa båda läsk och godis, tjockisorgie! Kitty visade där ett tecken på en typiskt bra människa, hon tycker inte om lakrits, ett faktum som gjorde mig mycket nöjd med mitt val av vän ^_^ Inte som att det var så mycket till val, vi bara blev det, vad skulle vi annars ha kunnat bli =)

Dessa fördoämnen förtärdes i Körkogåårn utanför Adolf Fredriks kyrka vid Sveavägen. Där satt vi en längre stund och pladdrade på om allt möjligt, vi hade en väldigt liten trevlig lek för oss där man var så illa tvungen att svara sanningsenligt på en fråga den andra personen ställde, men man fick inte ställa samma fråga tillbaka, vilket var jättedumt för hon kom på så mycket bättre frågor än mig >_<
I alla fall så lyckades vi med detta och lite stojande skrämma iväg både tre pensionärer och ett ungt par ifrån bänkarna bredvid oss. *stolt* Sen så började Kitty Poka mig för att jag inte kom på frågor tillräckligt snabbt och detta slutade med att jag hoppade undan för att komma undan och så helt plötsligt tog bänken slut och jag ramlade ned i backen. Men jag fick blommor i håret av det, de var dumma, de ville ej försvinna ur det xD Hittade en imorse i sängen >_<

Vad fick jag för intryck av Kitty då? Jo, jag hade inte precis förväntat mig en jättehemsk människa men jag vart ändå jätteglad då hon var så trevlig. Hennes sätt att prata var väldigt annorlunda för mig som är en typiskt dum 08:a, men hon tyckte detsamma så vi satt ibland väldigt långa stunder och jämförde uttal och ord och skrattade hjärtligt åt varandra. Personligheten var väldigt lik min egen, om än en smula mer galen ^^ Inte mentalsjuk precis, men ni förstår säkerligen vad jag menar. Det var väldigt lätt och smidigt att prata med henne, trots språkbarriärerna ;)

Kort sagt så är min vän Kitty en störtskön människa som jag gärna träffar igen.
Jag vill även passa på att önska lycka till till Kitty och Simon som är JÄTTEsöta, och förlovade är de också ^_^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0